Masa, Mengapa Begitu Pantas Berlalu?


Astaghfirullahal Azim
Subhanallah
Alhamdulillah
Allahu Akbar!
La Hawla Wa La Quwwata Illa Billah...

Demi Masa! Sesungguhnya Manusia Dalam Kerugian, Kecuali Orang Yang Beriman dan Beramal Soleh.

2-3 hari ini hari sentap saya. Sentap dalam pelbagai segi.
Antaranya, tentang MASA.
Sungguh, seakan tak terkejar..tak seiringan segala yang mampu dilakukan dengan masa yang berjalan. Saya mahu senaraikan satu-satu:

- kerja
- belajar
- isteri
- anak-anak
- bisnes
- kesihatan

Bukti paling jelas, blog ini sudah tidak terkemaskini sekian lama. Facebook pun jengah-jengah begitu je, Alhamdulillah, mesej customer masih sempat saya balas walaupun kadang-kadang ada sedikit kelewatan. Tetapi..pengajian saya? Apa cerita? Takut sebenarnya nak fikir. Lebih takut lagi nak membayangkan. Allah...Allah...Allah Ya Bari', bantulah kami merencanakan kehidupan kami. Allah, Allah Ya Waasi' lapangkan hari-hari kami. Allah, Allah Ya A'alim bantulah kami dalam memahami hanya secebis daripada ilmu yang terlalu luas. Allah, Allah Ya Fattah, bukakanlah pintu hati kami. 

Sekian lama saya tidak mencoret cerita peribadi di sini, sesekali...ianya bagaikan terapi.

Ramadhan...kumengharap...



2 comments:

'Iffah said...

Selamat berpuasa sis, moga dipermudahkan segala urusan :)

'Iffah said...

Selamat berpuasa sis, moga dipermudahkan segala urusan :)