Drama Zahira VS Be Careful With My Heart

Drama Zahira VS Be Careful With My Heart



Dah larut malam, patutnya siapkan paper seminar ni..tapi kita up la satu entri dulukan?

Satu Malaya sekarang meroyan dengan drama Zahira ni..especially kaum-kaum ladies la kan. Meletup-letuplah nama Syed Iqbal aka Abang Adi. Psstt..saya kureng berkenan pulak nengok Adi Putra ni bermisai gini. Saya terjebak juga dengan drama ni, memang tengok daripada episod 1. Mungkin kalau ada tertinggal pun masa warded kat NICU lepas bersalin hari tu. Tak sempat pulak nak ulang tengok kat tonton maklumla ada anak kecik ni. Kalau ada kelapangan, tengok kat TV. Tak lapang tak ralat pun. 

Menonton drama Zahira ni buat saya teringat drama Filipina yang ditayang hujung tahun 2013, Be Careful With My Heart (BCWMH). Ada sedikit persamaan dari segi watak dan latar cerita. Dua-dua heroin jadi babysitter, dua-dua heroin orang susah tapi pandai, dua-dua pun ceria dan mampu mengubah sikap dan suasana rumah majikan daripada sedih jadi gembira. Dua-dua hero juga orang kaya, bussinesman, duda, ada anak, sedih dengan kematian isteri, asalnya garang tapi fall in love dengan babysitter sampai jadi loving caring gitu.

Beza antara dua drama ni? Banyak juga perbezaannya. Yang pasti bilangan episodnya laa. Drama Filipina memang jenis panjang-panjang, BCWMH ni lagi la sampai ada season 2. Disebabkan perbezaan ni, susah nak bandingkan antara dua drama ni. BCWMH lebih dekat di hati penonton (saya la tu). Dan saya sangat suka dengan semangat Maya Dela Rosa. Serius, tengok drama ni buat saya jadi positif. Lagi, drama Zahira ni watak antagonis dia pun boleh tahan jugakla..Sufian dan Puan Sharifah terutamanya. Jadi aura positif Zahira tu macam tenggelam atau kalah dengan kejahatan depa-depa ni. Ok, Zahira belum tamat lagii..relax..hehe. Marah peminat Zahira nanti.

Kalau disuruh pilih, saya pilih BCWMH. Dok menunggu juga TV3 tayang season 2 dia..seronok tengok gambar Maya mengandung. Tengok dah ada anak kembar sepasang pun ha. Nak tengok versi Filipina tak paham la wei apa depa cakap..huhu.



Sebenarnya, entri ni ditulis sebab saya rindu kat Maya dan Sir Chief..hehehe.

Ok la..nak sambung buat kerja. 

#makanakduastudy

0 comments: