Shaklee Effect: Jerawat Surut Dalam Masa 5 Hari Selepas Ambil GLA



ini testimoni saya sendiri tau


Sana sini orang bercakap tentang #shakleeeffect. Saya pun taknaklah ketinggalan juga, nak juga join #shakleeeffectoog bersama blog www.anakkuwiraku.com. Ceritanya tentang gambar di atas, yang berlaku pada penghujung 2013. Sesiapa yang ikuti kisah saya keguguran tahun lepas akan tahu serba-sedikit tentang masalah jerawat yang saya hadapi ni. 

Saya disahkan menghadapi keguguran pad bulan September dan prosedur Erpoc dilakukan pada 3 Oktober 2013. Sepanjang September tu memang masa-masa kritikal buat saya sebab kena menunggu untuk memastikan kandungan saya ni sama ada ok atau ada masalah. Dalam tempoh tu saya tak berani buat kerja berat dan banyak berehat. Tapi sebenarnya badan je yang rehat, otak tetap ligat berfikir tentang bayi dalam kandungan. Boleh dikatakan saya selagi ada masa lapang saya akan search sana sini berkaitan blighted ovum dan keguguran. Tanpa sedar, sebenarnya saya telah mengalami depresi atau stres akibat terlalu banyak berfikir dan risau. Saya nampak ok tapi emosi saya terganggu. Akhirnya 3 Oktober selamatlah saya menjalani ERPOC @ DNC @ CUCI RAHIM. 

Dalam proses berpantang, saya lambat pulih dari segi dalamannya. Fizikal nampak macam ok, tapi saya alami sakit-sakit badan yang teruk. Kata tukang urut tu, keadaan ini akibat janin dalam kandungan saya telah terlalu lama tidak berkembang (jantung tak berdegup) baru dikeluarkan. Pendek kata, makan dalam la. Itu sebab saya sakit sana-sini. Saya terpaksa berpantang macam orang bersalin, kena berurut, bertungku dan jaga makan dalam tempoh yang lama. 

Selain masalah tu, saya jugak alami masalah kulit yang agak teruk. Kulit muka saya naik jerawat yang ada nanah, jerawat batu la kan namanya. Seumur hidup saya, tak pernah jerawat macam tu naik di muka saya. Setakat jerawat pasir atau jerawat sebiji masa bulan mengambang tu biasalah. Jerawat ni dahla banyak, sakit dan gatal pulak tu. Sampai rasa macam nak cakar-cakar je muka masa tu. Kulit muka pun sangatlah gelap dan kusam. Saya memang rasa sangat rendah diri. Tak cukup dengan jerawat, saya jugak diserang dek bisul. Pun, saya tak pernah kena bisul sepanjang hidup. 

Setelah berbincang dengan kawan-kawan yang juga pengedar Shaklee, saya ambil keputusan untuk cuba ambil GLA dengan konsisten, dan ditambah dengan ESP. Mungkin betul kata kawan-kawan, saya mengalami masalah ketidakstabilan hormon akibat proses hamil dan keguguran. Tambah memburukkan keadaan sebab saya juga stres. Stres memang ternyata memburukkan masalah hormon. 

Alhamdulillah, setelah 5 hari mengambil GLA dengan konsisten dan juga minum ESP mengikut dos yang ditetapkan, jerawat jerawat yang masak ranum tu semua kecut. Hanya 5 hari! Saya memang terkejut dengan kesannya yang sangat cepat. Mulai daripada waktu tu, saya bertekad untuk terus konsisten dengan GLA, ESP dan beberapa suplemen lain termasuk Vivix demi menangani masalah hormon saya. Teringin sangat nak kulit yang mulus, bersih dan berseri. Tapi Allah Lebih Arif dalam merancang, kita merancang nakkan kulit yang cantik, tapi Allah beri lebih daripada itu Hormon yang mulai stabil tu mendatangkan rezeki lain. Saya disahkan mengandung lagi. Tak sempat nak makan GLA secara beterusan, saya terpaksa berhenti demi kandungan yang baru. Alhamdulillah, rezeki Allah. Selepas bersalin nanti, saya akan teruskan misi saya untuk tampil berseri. Kali ni kena 'rancang' dengan lebih telitilah nampaknya :-)

Jadi, apakah #shakleeeffect GLA pada saya?

1- membantu menstabilkan hormon
2- mengecutkan jerawat dan membaikpulih kulit wajah
3- membantu mengawal stres setelah hormon kembali stabil
4- memudahkan kehamilan kerana hormon telah kembali stabil

Oh ya, saya nak kongsi juga satu lagi testimoni seorang kawan berkenaan GLA dan jerawat batu.



#shakleeeffectoog bersama blog www.anakkuwiraku.com


Maklumat lanjut, hubungi:


MAIA (SID 918631)
SMS: 012 3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

*MAIA merupakan pengedar Shaklee yang sah dan menerima pembelian secara Cash on Delivery (COD) atau Self Pickup di kawasan Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota, Bangi Lama, KUIS, UKM dan Bandar Baru Bangi. Caj penghantaran akan dikenakan bergantung pada jarak kawasan. Penghantaran melalui pos boleh dibuat ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

0 comments: