Isi Kandungan Buku Mini Mudahnya Menjemput Rezeki



Assalamualaikum, pembaca semua. Diam tak diam dah hari Khamis. Sekejap je masa berlalu. Mudah-mudahan kita telah manfaatkan masa yang kita ada dengan sebaiknya. Salah satu cara kita dapat memanfaatkan masa kita adalah dengan membaca. Macam saya, saya suka bawa bahan bacaan bila tau akan ada masa terluang misalnya masa tunggu giliran di klinik, masa tunggu giliran di pejabat pos dan juga masa-masa lapang yang lain. Kalau kita keluar rumah ni, kadang-kadang kita susah nak bawa buku yang besar-besar. Pilihannya, buku kecil seperti Buku Mini Mudahnya Menjemput Rezeki ini. Walaupun isinya tidak selengkap buku penuh, namun cukup padat untuk memotivasikan kita dalam hal berkaitan rezeki. Uniknya Buku MMR ini sama ada buku penuh atau buku mini, takkan ada rasa jemu walaupun membacanya berulangkali. Ia seakan buku motivasi dalam membuat kebaikan.

Apabila dihubungi oleh pelanggan yang bertanya tentang Buku MMR, saya akan tanya mahu buku penuh, buku mini atau satu set buku penuh dan buku mini. Bagi yang dah pernah tengok kedua-dua buku ini, mereka akan buat pilihan. Tapi bagi yang tidak tahu akan kewujudan buku mini, tentu saja akan tanya "APA BEZA BUKU PENUH DAN BUKU MINI?" Saya maklum dengan soalan tersebut. Kalau saya pun, saya akan tanya soalan yang sama juga. Tapi biasanya susah saya mahu terangkan secara panjang lebar akan beza kandungan antara buku penuh dan buku mini. Jadi, dalam entri ni saya akan tuliskan semula isi kandungan buku mini sebagaimana dalam poster di atas. Ditekankan sekali lagi, Buku Mini MMR adalah sedutan atau ringkasan daripada Buku MMR versi penuh. Ini bermakna, tidak semua kandungan buku penuh ada dalam buku mini. Dan bukan juga bermakna font atau tulisannya yang dikecilkan sehingga menjadi saiz mini. Buku MMR versi penuh ada 40 bab manakala Buku Mini MMR hanya ada 17 bab sahaja, namun ringkasannya itu meliputi isi dalam buku penuh. Pendek kata, kefahaman tentang konsep rezeki sudah sampai walaupun hanya membaca buku mini.

ISI KANDUNGAN BUKU MINI MMR

- Kaitan Antara Usaha dan Rezeki
- Menjemput Rezeki Dengan Mengutamakan Solat
-Menjemput Rezeki Dengan Tekun Berusaha
-Sedekah Si Penarik Beca
-Ibu, Ibu Apa Khabar
-Ini Impian Kita
-Mengapa Rezeki Saya Sempit?
-Strategi Melunaskan Hutang
-Melunaskan Hutang Dengan Strategi Sedekah
-Bagaimana Menjemput Rezeki Dengan Surah Al-Fatihah
-Amalan 'Mudahnya Menjemput Rezeki' (Duit)
-Amalan 'Mudahnya Menjemput Rezeki' (Rasa Tenang)
-Amalan 'Mudahnya Menjemput Rezeki' (Kesihatan)
-Amalan 'Mudahnya Menjemput Rezeki' (Keselamatan)
-Sedekah Menolak 70 Pintu Bala
-Doa Melangsaikan Hutang Segunung Emas
-Sistem Sedekah RM1




Saiz Buku Mini MMR

Berminat mendapatkan Buku Penuh MMR atau Buku Mini MMR?


Hubungi saya melalui salah satu medium di bawah:

Puan Mai 
(MAIA Natural Resources)
SMS / WHATSAPP: 012-3302067
EMEL: minaina_ilaaina@yahoo.com
FB FANPAGE: Min-Aina-Ila-Aina

*Bagi yang berminat mendapatkan buku ini secara self-pickup dan pembayaran tunai, kami berada di Bandar Seri Putra, Bangi. (Berdekatan KUIS, Bukit Mahkota, Bangi Lama, Stesen Komuter Bangi, UKM, Bandar Baru Bangi dan Kajang). Penghantaran melalui pos boleh dilakukan ke seluruh Malaysia, Sabah Sarawak dan negara-negara yang menerima perkhidmatan Pos Malaysia.

0 comments: