Pulau Mutiara Kami Datang :Hotel Vistana


Hehe. Nak jugak ala-ala tajuk filem kan. Ni cerita rentetan naik kereta api tu la. Sampai Butterworth, solat Subuh dan kemudian abang ipar saya datang ambik kami. Hari Rabu tu lepak rumah kakak je melepaskan penat. Memang penat sungguh wei. Agaknya sebab tak lena tido, kepala jadi weng tambah lagi goyang kereta api tu sampai ke rumah pun dok rasa lagi especially bila tengah duduk dalam bilik kecik, sebijik rasa macam dalam kereta api. Apa istilahnya saya tak tau. Macam mabuk jugak la kot.

Malam tu saya check in Vistana. Disebabkan Atiqah tak dapat join ke LUK ni, jadi saya kena duduk sorang la. Sofiy tinggal dengan makteh dia, kalau dia ikut sapa nak jaga. Saya nak ulang dari rumah kakak takde transport, abang ipar pun keje keluar pagi balik malam. Yang bestnya, asalnya di Vistana ni kami booking bilik, kawan Atiqah yang uruskan sebab dia ada kabel yang membolehkan kami dapat 50% diskaun. Tup tup pagi nak check in tu, dia call bagitau dia tempeh apartment untuk saya. Katanya sebab ada program. Saya pulak tengah mamai, ye kan je la. Fahm saya, ada program melibatkan kawan-kawan dia dan saya dok apartment kongsi dengan kawan-kawan tu la. Sekali bila masuk, eh…gelap je. Dah la masuk tu dah pukul 10malam. Seram wei rumah besar tu dok sorang, apartment 3 bilik tau. Sejuk pulak tu..sebab luas dan takde karpet agaknye, duduk sorang pulak. Terus la baca apa-apa yang patut. Malam tu semua lampu dari ruang tamu, dapur, ruang makan, tandas luar, semua saya on. Barulah confident sikit nak tido. Ni la rupanya apartment Vistana.








Secara keseluruhannya ok la, bersih tapi peralatan macam almari, lantai parquet dah agak usang. Saya memang tak pernah duduk apartment hotel. Biasa dok bilik dan saya rasa lebih warm dan selesa. Dok apartment ni macam kosong sangat, dah la tv kat ruang tamu, nak buat air ke apa kena pegi dapur. Cuma yang tak bestnya Vistana ni, tandas dia tak mesra Muslim. Takde paip. Mujurlah saya dah pernah baca review fasal hotel ni, jadi dah bersedia bawa gayung dari rumah kakak. Kalau tidak proses berinstinjak tu lecehla jadinya. Saya rasa Vistana kena improve yang ni, sebab ni Malaysia. Apa salahnya letak paip, kalau ada yang tak nak guna tak payah guna,kan. Kat hotel lagi banyak bintang pun ada paip aih. Lagi satu, takde servis internet kat apartment. Kalau bilik tu, ada yang ada wifi dan ada jugak yang guna kabel. Come on la, patut tahun 2012 semua hotel dah kena sediakan wifi kat bilik. Takkan  nak lepak kat lobby je bila nak guna wifi.

Saya tak makan di café hotel sebab dok apartment tak include breakfast. Makanan saya disediakan oleh pihak penganjur, tapi tetap Vistana yang masak. Bagi saya, kalau makanan goring-goreng macam mi, kuey teow, mihun sedap, ada rasa. Tapi kalau lauk pauk kureng sikit. Rupa dan bau memang meyelerakan, tapi rasa dia so so aje. Manisan pun macam tu juga…boleh makan tapi takde la teringat sampai kat rumah.hehe.

Ok, tentang persidangan..lain entry la saya karang lagi.

0 comments: