Progres Diet Setelah Bercuti Sempena Sakit

Entri diet kurang menjengah, sebab takde progres. Setelah ambil keputusan untuk teruskan induction, sakit pula menjengah. Demam, batuk, selsema yang teruk menyebabkan saya cuti diet untuk 2 hari. Cuti yang tak cuti sangat sebenarnya. Takde la melantak makan nasi pun, cuma ada la ambil roti, susu, milo, dan kuih-kuih raya sikit. Cuti tu disebabkan nak makan ubat batuk. Ubat batuk kan manis, kena pulak saya minum Hurix Gamat tu memang la intipatinya madu. Ambil vitamin C lagi, yang juga manis. Sepanjang 2 hari cuti, berat saya naik 100gm sehari. So tak mo la cuti lama-lama. Berat saya belum stabil lagi, kang naik banyak-banyak hilang pulak semangat diet saya. 

Jadi hari ni adalah hari ke-3 reinduction. Hari pertama berat naik jugak, hari kedua statik, hari ni baru la lega sikit rasa. Lagipun semalam saya diet telur secara tak sengaja. Pagi, memang biasa sarapan telur. Tengah hari pulak memang bz sangat, masak simple-simple je untuk husband buat sambal tumis ikan bilis + sayur bayam dan cendawan masak air, lalu tambah la telur dadar 2 biji. Jadi saya makan sayur dengan telur je la. Malam pulak, rasa tekak nak makan sup ayam, tapi round-round petang tu sampai dah nak pukul 7. So, rebus je la telur, 3 biji 1/2 saya makan sorang.hehe.Pagi ni masih telur lagi, tapi tengah hari rasa macam nak makan ayam. Harap-harap terkabul la.

Berat timbang pagi tadi.


Masih banyak lagi kg yang perlu dibuang untuk mencapai sasaran. Pheww..letihnya rasa diet turun sikit-sikit ni. Tapi saya tak pelik, sebab saya dah dapat berat ideal masa 57.5 hari tu lagi. Cuma sekarang nak dapatkan berat ideal yang minimum. Nak kena senaman lebih ni, tapi ni pun dah nak seminggu stop senaman sebab badan tak sihat.

0 comments: